Zuurstofleveranciers lanceren one-stop-shop oplossing om zuurstof te bestellen

Brussel, 24 april 2020 – De COVID-19 uitbraak creëert een ongeziene noodsituatie op het vlak van onze volksgezondheid. Één van de voornaamste gevolgen bij vele patiënten zijn ademhalingsproblemen. De vraag naar zuurstoftherapie is hierdoor aanzienlijk toegenomen, zowel in de ziekenhuizen als in de ambulante zorg (woonzorgcentra en thuiszorg).

De zuurstofleveranciers en de apothekersverenigingen APB en Ophaco sloegen de handen in elkaar om ook in de ambulante zorg de zuurstofbevoorrading maximaal te garanderen. Het resultaat is een online one-stop-shop platform met ticketingsysteem voor het verwerken van aanvragen voor zuurstof en bijhorende apparatuur voor ambulante patiënten.

Het nieuwe platform, COVID-OXYGEN genaamd, zorgt ervoor dat de apotheker voortaan via één enkele weg zijn aanvraag kan indienen en dus niet meer verschillende leveranciers hoeft te contacteren. Bovendien wordt hij duidelijk op de hoogte gehouden van de afhandeling van zijn aanvraag.

COVID-OXYGEN ging op vrijdag 24 april 2020 live en menig apotheker heeft reeds een aanvraag ingediend. Het platform werd ontwikkeld door beMedTech, de Belgische federatie van de industrie van de medische technologieën, dat eveneens voor het beheer zal instaan. Het betreft een tijdelijk initiatief om de zuurstofaanvragen en -bedeling maximaal te stroomlijnen in volle COVID-19 uitbraak.

Bezoek onze website om meer te weten te komen over hoe beMedTech en haar leden volop inzetten op de strijd tegen COVID-19.

Voor meer informatie of een interview, kunt u contact opnemen met :
Marnix Denys, Managing Director beMedTech, 0478 70 19 64, m.denys@bemedtech.be

Over beMedTech
beMedTech is de federatie van de industrie van de medische technologieën en telt meer dan 200 bedrijven, goed voor 80% van de betrokken markt. De leden worden onderverdeeld in
5 hoofdproductgroepen: implantaten, verbruiksgoederen, investeringsgoederen, diagnostics in-vitro en Extra Muros. Samen vertegenwoordigen zij meer dan 500.000 medische technologieën voor een jaaromzet van 2,4 miljard euro (ex export) en ongeveer 17.000 banen in België.

Download persbericht in PDF

Ik heb het begrepen